środa, 5 marca 2014

Jaki chlebak wybrać?


Chlebak stworzony został w jednym celu: ma służyć przechowywaniu pieczywa, ograniczać jego wysychanie i zapobiegać osiadaniu pleśni. W ostatnich latach chlebaki zaczęły spełniać również funkcję bardziej dekoracyjną. Dzisiejszy chlebak to już nie tylko zwykły pojemnik na pieczywo, niejednokrotnie jest to designerski element wyposażenia kuchni.
Przyszedł już najwyższy czas aby nasz chlebak zastąpić nowym.Ale co tu wybrać skoro jest tyle możliwości?





                                                       Chlebaki ceramiczne: 
Są cudne ale wolałam nie ryzykować- mąż ma bardzo "delikatne" łapki i możliwe,że w niedługim czasie coś by było uszczerbione,pęknięte itp.
                                                                                   



                                                                           








chlebaki metalowe:
też mogą ładnie wyglądać-





chlebaki drewniane
czyli klasyka gatunku :





Ostatecznie stanęło na takim:



Już do mnie jedzie :)

A tak poza tym,byłam dziś u dentysty na usunięciu dolnej ósemki.
KOSZMAR!!!! Myślałam,że mi pani dr połamie żuchwę.
Teraz ból jest niemiłosierny,policzek spuchnięty,mam szwy założone na dziąsło :(


Może ktoś z was miał takie przejścia-chętnie poczytam o waszych 
przeżyciach w tym temacie. 

Zaraz idę łyknąć ketonal a potem antybiotyk.

Oby jutro było lepiej!

Pozdrawiam :)

45 komentarzy:

  1. Ja do dzisiaj nie dorobiłam się chlebaka podobnie jak kompletu garnków :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój chlebak był już mocno wysłużony także taka zmiana była konieczna :) A gary mamy jeszcze z prezentu ślubnego ;p

      Usuń
    2. Mieliśmy na slubie niewielu gości nikt nie wpadł na pomysł zakupu garnów :P

      Usuń
  2. cały post o chlebaku, przyćmiły Twoje przeżycia u dentysty :(
    bardzo Ci współczuję... sama odczuwam paniczny lęk przed dentystą,
    może nigdy z zębami kłopotu nie miałam, ale przyjemne to nie jest ;)
    trzymaj się dzielnie, dużo zdrówka :D ketonal pomoże!

    ps. chlebaki podobają mi się metalowe, a Ty który wybrałaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana ! Ja od zeszłego roku mam jakieś problemy z zębami-najpierw leczenie kanałowe-i to podwójne bo trzeba było poprawiać.Teraz ta ósemka-masakra! (nie lubię tego słowa ale pasuje na dziś)
      A chlebak kupiłam metalowy ten z ostatniego zdjęcia :)
      Buźka- przez zaciśnięte zęby ;p

      Usuń
    2. wszystko doczytałam i już wiem, że kupiłaś i już oddajesz ;)
      powodzenia w następnych zakupach chlebaczka :D

      Usuń
    3. A no,już sprzedałam ;p Tak to czasem bywa z zakupami internetowymi :)

      Usuń
  3. Ja mam duży koszyk zamykany, w którym trzymam pieczywo. Tez myślałam o kupnie jakiegoś ale zawsze wydają się za małe dla mnie. Chleb kilka bułek i robi się ciasno.
    Dentysta, brr odpukać mam koszmarnie psujące się zęby ale przynajmniej raz do roku odwiedzam dentystę i w porę leczę zęby. Więc sensacji z tego powodu nie mam, leczę ze znieczuleniem i tylko potem nie lubię tego nieczucia ust i policzka. Jak weźmiesz leki na pewno minie ból i jutro będzie dobrze, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też raczej nie miałam problemów z zębami ale od zeszłego roku jakoś ciągle coś się przyczepia w tej kwestii-a to leczenie kanałowe,teraz To! Wzięłam już przeciwbólowy ale jakoś tak nie bardzo czuję różnicę ;[ Oby jakoś przeżyć tę noc!
      Ściskam!

      Usuń
  4. Bardzo lubię chlebaki drewniane. I numer 1 z drewna bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja się zastanawiałam między drewnianym a metalowym :) A te ozdobione transferami czy też techniką decoupage prezentują się świetnie!

      Usuń
  5. Świetny chlebaczek wybrałaś:) Mi najbardziej podobają się te z pierwszego zdjęcia, tylko są okropnie drogie!
    Ja mam okropne doświadczenia jak wychodziły mi ósemki, brrr kilka dni potwornego bólu głowy i całej szczęki, aż na pogotowiu powiedzieli mi ze mam iść... do dentysty. Moje ósemki nie miały miejsca i babka na żywca podcinała mi dziąsła. WYŁAM z bólu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja na dole nie mam do końca wyrżniętych-już mi jedna została.Dobrze,że są teraz te znieczulenia bo bym chyba zemdlała z bólu ;[

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. O tak :) Kiedyś były tylko drewniane i zwykłe plastikowe a teraz...nie wiadomo co wybrać.No ale i ceny niektórych jak z kosmosu ;p

      Usuń
  7. O matko!! mnie też ósemki czekają! Teraz to się boję... A chlebak wybrałaś czadowy. Mnie też taki zakup czeka, bo obecny chlebak, bardzo udany zresztą, jest dla nas za mały. Chyba na metalowy się zdecyduję.
    Trzymam kciuki za brak bólu!!!!! Buziaki wielkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co do wielkości nie miałam problemu bo nam nie potrzebny jest jakiś mocno duży ;p
      Mi jeszcze jedna u dołu została do rwania,ale to kiedyś! Na górze też mam obydwie ósemki ale wyszły całe więc nie mam z nimi problemu.No,chyba,że się popsują.
      Buźka!!!!

      Usuń
  8. Ja mam chlebak drewniany.
    Mnie również czeka usunięcie ósemek :((( grrr Strach się bać...
    Życzę szybkiego uporania się z bólem :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana. Już mniej boli ale mam strasznie spuchniętą żuchwę-okropnie :[

      Usuń
  9. Ja mam również drewniany, zwykłt, bez żadnych nadruków. Spodobał się kiedyś T. i nie było żadnego ale - jestem zadowolona, on podwójnie;)) bo pasuje do każdej kuchni.

    Bardzo Ci współczuje, ósemki bywają skomplikowane, mam nadzieje, że z korzeniami nie bedzie problemu, że rosną prawidłowo.
    Trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podobają ceramiczne, ale ceny mnie powalają! Może zająć się garncarstwem? :) Sama mam drewniany, ale mi się opatrzył, kto wie, czy nie doczeka się jakiejś przeróbki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt te ceramiczne są droższe ;[
      Drewniany zawsze można sobie samemu przerobić :)

      Usuń
  11. Piękny chlebak wybralaś. Ja mam drewniany i jakiś czas temu zastanawiałam się nad zmianą wlasnie na "urnę" :)
    Odnośnie zębów to bardzo Ci współczuję. Ja miałam kanałowe już w podstawówce. Wtedy też poszly mi dwie szóstki, ale dzięki temu ósemki się mieszczą. Zabezpiecz sobie poduszkę - w nocy może być więcej krwi. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do formy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pół roku temu miałam kanałowe a teraz to-wolałabym leczyć kilka na raz niż wyrwać ten jeden ;[
      buźka

      Usuń
  12. Mój mąż też ostatnio miał przejścia z 8 - z 5 razy był z nim u dentystki, bo czegoś tam jeszcze się nie dopatrzyła (kawałek korzenia!). Chlebak ładny. My mało pieczywa jemy, więc chlebak jest nam zupełnie niepotrzebny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku,nie strasz.Mam nadzieję,że mi wszystko tam usunęła ;[
      Kurcze,a ja mam problem z moim nowym chlebakiem-okazał się za duży ;[[

      Usuń
  13. Drewniane polecam najbardziej...ale najważniejsze, aby zmieściła się odpowiednia ilość pieczywa. Bo artystycznie to ja rozumiem ale...dwóch chlebaków stawiac nie chcę:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ten co ja kupiłam jest duży, dziś dotarł do mnie i okazał się za duży ;[

      Usuń
  14. Nie zazdroszczę:-( ja w zeszłym tyg usłyszałam że kobitka nie podejmie się wyrwania mojej 6-tki bo mam zagięte korzenie.
    Oszaleć idzie:-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam jeden korzeń zagięty,nie mogła mi go wyrwać,trochę się pomęczyła zanim ruszyło,a ja jeszcze bardziej ;[

      Usuń
  15. o rany, domyślam się że ból niemiłosierny....oby jutro faktycznie było lepiej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) jest ciut lepiej ale jeszcze bardziej napuchłam ;[

      Usuń
  16. Ja to chyba, gdybym mogła wzięłabym wszystkie!:-)Każdy z nich jest ładny! Moje marzenie to ten ceramiczny, albo metalowy! Niestety mam wiklinowy hihi:) Kochana trzymaj sie, zdrówka Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ceramiczne są niestety dużo droższe ;[
      Dzięki kochana.

      Usuń
  17. Najbardziej podobają mi się stare drewniane przerobione chlebami - najlepiej pomalowane białą farbą :)
    Co do zęba to współczuję i obawiam się o siebie ponieważ niedługo będę musiała zrobić miejsce dla swoich ósemek i w tym celu muszę udać się na mini zabieg wycinania kieszonek zębowych i strasznie się boję :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz,to akurat wydaje mi się mniejszy problem,bo będziesz miała znieczulenie,wytną ci kawałeczek dziąsła i zaszyją-chyba.
      Jak mi zaszywała to nic nie czułam,najgorsze było rwanie zęba a teraz mam żuchwę tak spuchniętą,że szok ;[

      Usuń
  18. bidulko to współczucia i trzymaj się jakoś :*
    ja właśnie w styczniu zakupiłam drewniany chlebak w styli vintage oczywiście z motywem Paryża :D pochwalę się nim na blogu a Twój śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana :) Oj dziś mi daje popalić ból i wyglądam jak chomik z wypchaną jedną stroną buzi ;[

      Usuń
  19. Tekst zwalony z pierwszego lepszego artykułu w necie " w ostatnich latach..."

    OdpowiedzUsuń
  20. ja zakupiłam sobie metalowy chlebak w Netto i na chwile obecna sobie chwale, chodz drewniany chyba jest lepszy b bardziej "oddycha"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie tak :) Ja jestem zadowolona ze swojego drewniaka :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Ja jestem jak najbardziej za drewnianymi, wydaje mi się, ze one są najlepsze, zdrowe" jeśli można tak to nazwać :D ja w dajarze kupowałam taki zgrabny, tradycyjny, ale teraz vedar są bardzo eleganckie.

    OdpowiedzUsuń